اسفراین آماده میزبانی از مسافران نوروزی شد

معاون فرماندار اسفراین از آمادگی دستگاه های خدمات رسان این شهرستان برای استقبال از مسافران نوروز 93 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی ˈعلی اصغر یحیی آبادیˈ روز دوشنبه در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر این شهرستان، اظهار کرد: اکنون امکانات دستگاه های خدمات رسان این شهرستان برای استقبال از مسافران نوروزی بسیج شده است.

معاون فرماندار اسفراین به جاذبه های گردشگری این شهرستان اشاره کرد و افزود: مناطق حفاظت شده ˈسالوکˈ و ˈساریگلˈ، دهکده توریستی ˈرویینˈ، دره ییلاقی ˈبیدوازˈ و شهر تاریخی ˈبلقیسˈ از جاذبه های گردشگری این منطقه به شمار می رود.

وی گفت: آرامگاه ˈشیخ شاه علی اسفراینیˈ، قلعه حسن آباد، قلعه قیصر، قلعه ˈصعولکˈ و مقابر چند امامزاده در جای جای این شهرستان از دیگر جاذبه های گردشگری این خطه است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسفراین نیز در خصوص آمادگی ستاد هماهنگی خدمات سفر افزود: چهار مدرسه، دو واحد هتل و مهمانپذیر و دو باب خانه معلم برای اسکان مسافران نوروزی و زائران علی بن موسی الرضا (ع) در این شهرستان پیش بینی شده است. 

ˈمحمد محمدیˈ افزود: درمانگاه تامین اجتماعی، درمانگاه فرهنگیان و درمانگاه خیریه انصار و مراکز درمانی و بهداشتی این شهرستان در ایام تعطیلات آماده خدمت رسانی به مسافران هستند. 

وی همچنین از استقرار سه پایگاه امداد جاده ای در محورهای اصلی شهرستان خبر داد و افزود: دو پایگاه راهنمای مسافران و زائران نیز در مسیر جاده بجنورد - اسفراین و سبزوار - اسفراین مستقر خواهد شد.

شهرستان اسفراین در فاصله 60 کیلومتری جنوب بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.

\n

انتهای پیام/

کد خبر 1392122610